Theo-Namita.reismee.nl

Sydney

G'day mates,

Welcome home! Op het vliegveld van Sydney hangen vlaggen met deze tekst. Of ze voor mij persoonlijk zijn bedoeld:-) Nee natuurlijk niet maar ik vind het allemaal wel heel spannend. Ben er zelfs een beetje emotioneel onder. Na zoveel jaren in Australië te zijn. Daarvoor moesten wij wel de halve wereld door reizen. Gelijk met de taxi naar het hotel dat midden in het centrum staat. Wij zien wel een gelijkenis met New York. Koen, je heb niets te veel gezegd, het hotel is precies zoals je dat al had aangegeven, omringd door cafés en eetgelegenheden. Wij hebben onze bagage (en deze keer is niets op het vliegveld achtergebleven) bij de receptie achtergelaten en kunnen om twaalf uur al in onze kamer terecht. Wij steken gelijk Hyde Park over en lopen al door naar Sydney' Opera house. Maar niet voordat wij bij een café belanden waar ze voortreffelijk koffie serveren met warme ‘rolls'. De eigenaar van Legal Grounds Cafe doet ons denken aan Aad Romijn, joviaal en grapjesmakend. Wij kijken natuurlijk om ons heen en het eerste wat mij opvalt is hoe lelijk de Aussie vrouwen zijn gekleed (neem me niet kwalijk) in vergelijking met de vrouwen in Singapore. Die vrouwen daar hebben prachtige jurken aan met bijpassende schoenen en tassen terwijl de Áussie (op kantoor werkende) vrouwen grauwe/zwarte kleding aan hebben met sportschoenen daaronder.......this is schoking! Een enkele komen wij tegen die echt netjes is gekleed, dus ze kunnen het wel. Nou, als dit de kleding stijl is in Sydney dan pas ik:-).

Daarna lopen wij door naar het Sydney Opera House. Dit gebouw willen wij natuurlijk van binnen en van buiten grondig bekijken en dat lukt ons met een groepstoer. Wat een geweldige belevenis. Mochten vande hoofd concertzaal geen foto's maken maar zoiets moois krijg je ook niet goed op 1 foto. In de loop van de dag hebben wij op de Harbour Bridge en Darling Harbour gelopen, gegeten en gedronken bij The Rocks (zo heet de wijk aan de haven) en hebben Sydney by night bekeken. Vandaag gaan wij naar Watsons Bay en Bondi Beach. Dus bikini en zwembroek aan onder de kleding en op naar de haven, Wij gaan via het water naar deze plaatsen. Morgen staat Blue Mountains op het programma. Will keep you posted.

Nikita

Klinkt geweldig! Ben echt jaloers.. Hoop dat jullie ontzettend naar jullie zin hebben (zo klinkt het wel ;)) en dat jullie mooi weer hebben =) Kan niet wachten op alle foto's van Sydney!

Koen

Ik ben er weer helemaal! Je zult je ogen uitkijken op Bondi Beach: wat een mooie mensen (zonder die lelijke kleding) ;-)
The Blue Mountains zijn ook schitterend. Heerlijk dat we zo met jullie mee kunnen genieten!

Mirjam

Het klink allemaal super mooi en leuk! Ik hoop dat jullie het heel erg naar je zin hebben en lekker genieten! Ik hoop op nog een foto van Theo op een surfplank binnenkort ;)

Liefs Mir

Nathalie

Wat gaaf! Enjoy, ben benieuwd naar de foto's! Xxx

Hetty

Wat een heerlijke berichten..............krijg er ook helemaal zin in. Nou genieten maar jullie en leuk om zo een beetje mee te "reizen".
Liefs,

Hetty xx