Theo-Namita.reismee.nl

Alice Springs

Wij komen aan na een bijzonder leuke treinreis en wachten even op onze koffers. Zodra ze er zijn, kunnen wij een taxi nemen. Deze zijn niet aanwezig! Deze stad is niet berekend op de toevoer van bijzonder veel toeristen dus moet je hier wachten op 1 van de 4 taxi's die op en af rijden. En, het is geen toeristische seizoen meer, ha ha. Enfin, na een kwartier wachttijd en 5 minuten rit arriveren wij bij Alice Station B&B. Deborah (de eigenares) komt snel buiten en helpt ons met de bagage. Het is een bijzondere vrouw, we leren haar later kennen als iemand die heel veel heeft gereisd en gewerkt in Europa en ze is een beetje excentriek.

Ze woont in een huis wat gemaakt is van oude railbielsen en in haar achtertuin heeft ze een paradijs voor kangaroo's, euro's en vogels. Voedertijd is zes uur in de avond en dan komen alle dieren even langs. Het zwembad ligt naast deze tuin, dus als je erin gaat heb je 1e rang uitzicht. Ziet er dus helemaal geweldig uit.

Na het afzetten van de bagage, gaan wij gauw de stad in. Eerst brengen wij een bezoek aan de Royal Flying Doctors Station. Een uitleg, film en museum levert heel veel informatie op. Is heel bijzonder om het verhaal achter deze non-profit organisatie te horen. Daarna lopen wij richting de center mall en nemen wij voor de drost een heerlijke bier. Omdat wij de nacht ervoor weinig hebben geslapen (in de trein), nemen wij een 'take away' van (ja wel) het plaatselijke Thai restaurant en gaan terug. Het eten smaakt wederom prima en na wat internet pogingen gaan wij naar bed want de volgende dag worden wij om 5.55 uur opgehaald voor onze driedaagse toer naar Centraal Australie.

De bedden zijn heerlijk en ook het douche. Ik lig net een uur te slapen of ik hoor een hoop kabaal. Blijkt dat Theo Deborah heeft wakker gemaakt want er loopt een muis door de kamer. Blijkt achteraf dat in Alice Springs een plaag is van muizen door de vele regenval van de laatste maanden. Een ‘mouse trap' moet een oplossing bieden voor deze nacht en meer is er nu niets te doen. Ok, ze had ons kunnen waarschuwen maar dat had ze kennelijk vergeten en wij waren dus onaangenaam verrast door dit nachtelijke bezoek. Gauw maar weer slapen want de wekker gaat af om 5.00 uur, shit.

We worden natuurlijk te laat wakker, hebben geen tijd meer voor het ontbijt en worden gebracht naar de ophaalplaats voor de busrit. Komt de bus 10 minuten later. Jammer, we hadden ons achteraf wel een sneetje brood kunnen permitteren. Ach, bij de stop overs, nemen we wel wat.

Reacties

Reacties

Koen

Hallo Namita en Theo,

Leuk om te lezen over Alice Springs, maar ik ben VEEL nieuwsgieriger naar jullie ervaringen rond ULURU!
Wat VOELDEN jullie? Ik wacht in spanning af!

"Spirituele groet"
Koen.

AVATAR van Koen

Hallo Namita en Theo,
Ja, wat VOELDEN jullie? Wat ging er door jullie heen? Een karmische straal? Een spiritueel-magnetische astro-kosmologische straal? Deze laatste gaat ECHT diep. Dachten jullie over wie, waar of wat je in je vorige levens waren? Aan de RODE draad die door jullie levens loopt? Aan je spirituele en emotionele knelpunten en talenten?
Voelden jullie alle ENERGIE die jullie door je vrije wil uitzonden naar jullie TERUGKEREN? Konden jullie de smaak van je eigen creaties PROEVEN? Ik wacht in zinderende, adembenemende spanning af! Geef alsjeblieft SNEL ANTWOORD want dat zal het STARTMOMENT zijn van MIJN VOLGENDE KARMISCHE CIRKEL!!!!! Een “ZELF-OBSERVERENDE, ZELFANALYSERENDE” groet van de AVATAR van Koen *PEACE*

Namita

Nou Koen, waar jij het allemaal over hebt? We hebben niets van dat allemaal gevoeld of gemerkt. Alles wat wij dachten was: het is hier zo warm, ha ha. Bovendien, met mijn Indiase achtergrond heb ik al lang over dacht soort zaken diep nagedacht en ik heb mijn spirituele en emotionele knelpunten kunnen ontdekken. Maar, we gaan nog naar Mumbai en New Delhi. Dus, als ik nog hier en daar wat bijschijving nodig heb, zal ik gauw op zoek gaan naar een ASHRAM EN MEDITATIE mogelijkheid. Op het verhaal moet je nog even geduld hebben want de verbinding van internet met mijn laptop lukt op dit moment niet dus ik kan de foto's niet meesturen met het verhaal. Wij vertrekken straks van Perth naar Mumbai dus deze laatste uurtjes ga ik nog lekker in Perth doorbrengen. Op het vliegveld is vast wel internet. Wordt vervolgd!

BT

N! Wat leuk weer van je te horen. Een fijne vlucht zometeen. x
PS: Pas op voor de rikska- en taxiwallahs van Bombay, zij hebben Sumi's bericht gelezen.

BT

..riksha- ...

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!