Theo-Namita.reismee.nl

New Delhi

De vlucht naar New Delhi verliep prima en wij zijn op tijd geland. Mijn twee neven Rajesh en Rajat hebben ons opgehaald. Beide heren zijn heel blij om ons weer te zien. Wij hebben met z'n allen altijd heel veel lol dus deze week wordt het genieten. Ik moet hier voor het project ook afspraken maken dus is er weinig tijd voor ' sightseeing' . Het weer is gunstig, de temperatuur is tussen de 29 en 25 graden in. Alleen 's avonds koelt het wat af maar een trui is voldoende. Tussen de afspraken en familiebezoeken door heb ik ook tijd om te shoppen, eindelijk, ha ha. Al die mooi gekleurde kleding, sieraden en schoenen. We moeten toch maar weer een koffer erbij kopen maar dat is natuurlijk niet erg.

En, vandaag is alweer de laatste dag van ons verblijf hier in New Delhi en van onze bijzondere vakantie. Wij zijn met mijn tante, twee neven en een nicht naar de Moghul Gardens in Rashtrapati Bhawan (de Presidentiele vertrekken) geweest. De tuinen zijn slechts voor 1 maand in februari open voor het publiek. Jammer dat wij daar geen foto's mogen maken. Zoals bij ieder openbare gelegenheid in India is hier de beveiliging aanwezig en je moet door de security check. Je mag zelfs geen mobiel naar binnen meenemen. Omdat het zondag is, is enorm veel publiek aanwezig dus de rijen zijn lang. Omdat wij van het buitenland komen, hoeven wij niet in de rij te staan en mogen wij de rijen wachtende Indiers passeren. Nou, dat is dus weer voor ons een gemak, ha ha. De tuinen zijn heel mooi aangelegd en het is zeker een bezoek waard. Daarna gaan wij bij Haldiram eten: alles wat typisch Indiaas is zoals ' goolgappee, chat, cholle bhaturee, en jalebee, heerlijk. hmm

Morgen vliegen wij terug via London, naar Amsterdam. De tijdis omgevlogen, zowel in Australie als in India. Jammer, want het is echt heel bijzonder geweest. Wij zijn blij dat wij de kinderen weer zien want vijf weken zonder ze is toch lang. Gelukkig hebben zij en andere vrienden, familieleden en collega's regelmatig via de reis blog reacties en commentaar gegeven. Dat vonden wij heel leuk. Bedankt voor al die reacties op de verhalen en de foto's.

Goodbye India and Hallo Home.

mirjam

Wat een reis hebben jullie gemaakt zeg!nog heel even en dan zitten jullie weer in het koude Nederland.. Nou jullie zijn nu ook wel weer lang genoeg weg geweest!Tot vanavond kus mir

BT

Over al dat lekkers: mmm, mee eens behalve dat van "jalebee" en allerlei andere "mithai" ... (Geen "My Thai" of "mai tai",
N!)
Een goede nachtvlucht straks. x

Samantha

Haldiraaamm's!! :D Zeker at CP? Lekker hoor!
Volgens mij hebben jullie inderdaad een hele mooie reis gemaakt en k kan niet wachten om de foto's te zien!!
Goede vlucht!

xx Sam

wim

Jullie hebben wel een hele mooie reis gemaakt, veel gevlogen heel wat km gereden met de auto en de trein. Namita complimenten voor het verwoorden wat jullie allemaal gedaan hebben tijdens deze rondreis,heel leuk.
Theo ik heb begrepen dat jullie ook heerlijk hebben gegeten en gedronken, heb je de kok nog bedankt?
groetjes wim.

marijke

Wat een reis!!!Wat een indrukken en wat zal het hier weer afzien zijn. Ik denk dat je nog wel een week nodig hebt om mentaal en fysiek te acclimatiseren.Fantastisch wat jullie hebben gezien en meegemaakt. Bedankt voor het "'meereizen"'

Nathalie

De verhalen waren super om te lezen, maar ben stiekem toch echt heel blij dat jullie weer terug zijn!
Weltrusten;)

xx