Theo-Namita.reismee.nl

Bondi Beach en Blue Mountains

Zo, waar was ik gebleven. Oh ja, we willen naar Bondi Beach en Watsons Bay gaan. Welnu, dat hebben wij gedaan, om te beginnen met de trein van George Street naar Bondi Junction, daarna met de bus naar Bondi Beach. Het was een prachtige dag, dus met ons reisden een buslading jongelui mee. Op het strand kan je gelukkig een parasol en stoelen huren alhoewel er slechts 1 verhuurtent is. Theo zegt dat in Australie huidkanker ziektenummer 1 is. Nou, als iedereen in de hitte zit zonder parasols dan begrijp ik dat wel!Okee, maar het strand is onwijs gezellig met veel restaurants en winkels. Ook de Aussies houden van winkelen want we zijn er ondertussen achtergekomen dat het in Sydney Centre stikt van de shops en malls, maar dat even tussendoor:-). Het strand is onwijs breed en voor de surfers is dit een 'Wahaala'. Maurice heeft niets teveel gezegd over Bondi Beach. En, by the way, voor hem hebben wij ook een foto van George Street gemaakt.

Na twee uurtjes bakken en braden (ja, Theo is toch rood geworden) gaan wij verder naar Watsons Bay. Dat is zeg maar het 'Lands end' gedeelte van Sydney. Daar is het strand een stuk kleiner maar daarentegen varen de boten veelvoudig. Heertlijk genoten van een bakje 'fish and chips' en het utizicht. Daarna met de boot naar Circular Quay (zeg maar centrum van Sydney harbour). Terwijl we wachten op de boot, komen wij in gesprek met een man die vissen wil vangen. Groter dan een handpalm zijn ze niet, ha ha. Maar hij heeft pas leren vissen, althans dat vertelt hij. Wij vertellen hem over Theo zijn ervaring in Kenya met Pim (haaienvangen) en komen verder in gesprek met een vrouw die ook staat te wachten op de boot. Lang verhaal kort te maken, we hebben email addressen gewisseld want zij heeft een vriendin die in India al verschillende projecten voor arme mensen heeft uitgevoerd. Ja, zelfs op vakantie kan ik het niet laten om te praten over armoede bestrijding en mijn poging om een work+shelter project op te zetten.

Na de boottocht, zijn we gauw naar het hotel gelopen, omgekleed en gaan joggen in Hyde Park, The Domain & Royal Botanic Gardners. Ook een heel mooie omgeving met veel groen, bomen en bloemen. De Sydney festival is nog in gang dus wij komen langs een podium waarin deopenlucht een Opera wordt uitgevoerd. We hebben daar helaas geen tijd voor want het is al tien uur in de nacht en we moeten nog eten en inpakken. Wij gaan de volgende dag Sydney verlaten (althans dat was de planning, maar later hier meer over).

Vandaag hebben wij de huurauto opgehaald. Pat, ik moet hier nog foto's van maken maar je zou dit wel leuk vinden. In plaats van een Hyundai Elantra krijgen wij namelijk een Suzuki Vitara mee. Lijkt op een 4WD en hij rijd nog voortreffelijk ook. Hiermee rijden wij naar de Blue Mountains, een natuurgebied 2 uur van Sydney vandaan. Daar hebben wij de 'three sisters' (het legend gaat dat er drie zussen waren die verliefd werden op 3 broers van een andere 'tribe'. Beide rivalen raken in gevecht en om de zussen te beschermen bedenkt de wijze man om de zussen in stenen te veranderen. Zo wil hij ze beschermen. Echter, tijdens het gevecht overlijd hij en tot nu toe heeft niemand de betovering kunnen omdraaien. De zussen zijn dus nog steedsvan steen) echoput (een uitkijkpost voor de weide omgeving) en Scenic World (oud mijngebied wat nu omringd is door een 'rainforest'.

S'avonds hebben wij een afspraak met een neef van mij en zijn gezin. Ja, ja. ook hier heb ik familie wonen maar daar kwam ik pas twee weken geleden achter.Wij zijn uitgenodigd om een nacht bij hem te logeren en daarom zijn wij nog steeds in 'Sydney. Dat verhaal volgt morgen verder.......

Stéphanie

Hoi Namietje,

Ik heb heel nieuws: vandaag heb ik met Kees-Willem de Jong gesproken over het India-project en de sjawls.
Kees-Willem is geïnteresseerd, in het bijzonder i.v.m. het verhaal wat erachter ligt. Hij heeft gevraagd of het je lukt om een aantal monsters van de sjawls mee te nemen uit India en die aan hem te laten zien. Hij kan dan kijken of hij deze zou willen/kunnen verkopen aan de detailhandel.

Dus.... mooi he!

Als het je niet gaat lukken, laat me dat dan even weten.

Veel plezier en groetjes,
Steef