Theo-Namita.reismee.nl

Wilsons Promontory & Phillip Island

Wilsons Promontory oftewel de Prom is het zuidlijkste punt van Australie met een uitgestrekte natuurgebied waarin veel wild voorkomt. Theo snakt naar een blik van Skippy (springende kangaroo's) en dat hebben wij nog niet gezien. Bovendien heeft Maurice verteld dat de omgeving schitterend mooi is, zeker bij zonsondergang. Helaas voor ons maar vandaag regent het, dus van een zonsondergang zullen wij waarschijnlijk niet kunnen genieten. Aan de andere kant is de regen wel een verademing na de bloedhete dagen van de afgelopen week. Wij hebben hier geen last van de overstromingen maar op de radio geven ze wel aan dat de cyclone Yasi een effect kan hebben op het weerbeeld in heel Australie. Wij wachten het gewoon af.

Bij Wilsons Promontory miezert het maar wij besluiten toch een trail walk tevolgen richting Pillar Point. Deze wandeling leidt ons door een prachtig natuurgebied met veel mooie uitzichten. Op de weg terug, komen wij eindelijk de Kangaroo's (Skippy's) tegen. Ze staan op de foto's. Wij vervolgen onze reis naar Phillip Island voordat wij richting Melbourne rijden.

Op Phillip Island kan je de Pinguin colonie bezoeken en 's nachts naar het Pinguin Parade gaan. Dat is natuur op z'n zuiverste bekijken want dan zie je hoe de Pinguins uit zee komen en voor de overnachting aan land komen. Ze overnachten in hun zelfgemaakte ‘borrows' waar ook de chicks / jonkies verblijven die nog niet zelfstandig kunnen zwemmen. De chicks kunnen pas mee als ze 8 a 10 weken oud zijn. Deze Little Pinguins worden zo genoemd omdat ze niet groter zijn dan 33 cm (lineal hoogte) en slechts max. 1 kg wegen. Het schouwspel duurt hooguit 50 minuten maar je ziet hoe de Pinguins de weg vinden naar huis. Onderweg staan ze vaak stil om uit te rusten (de benen zijn heel kort en de afstand voor hen soms te lang). Al met al een bijzondere ervaring en dit doet ons denken aan Happy feet en Naatje:-). Het is alleen erg jammer dat wij hier geen foto's mogen maken. Wij blijven slechts 1 nacht op dit eiland.

Na een nacht met behoorlijk veel regenval en storm, die soms ons uit slaap haalde, zijn we nu onderweg naar Melbourne. Wij zijn bijna twee weken onderweg en de tijd vliegt voorbij. Er is zoveel leuks te zien en wij kijken ons ogen uit. De natuur is spectaculair maar ook de Aussies zijn bijzonder vriendelijk. Overal worden wij vriendelijk geholpen en de mensen bij het Visitor Centre zijn bijzonder vindingrijk. Een overnachting kan je heel makkelijk regelen als je ze bezoekt. Dus wij gaan in Melbourne ook eerst bij een Visitor centre stoppen.

BT

N, van wanneer tot wanneer verwachten jullie in Melbourne te zijn?

Namita

zeker tot maandag a.s. Pourquoi?

BT

Just asking so that I can know when to check your travel log again :-D

Nathalie

thanks he, dat jullie aan me denken als jullie pinguins zien!!

Stéphanie

Hallo Theo en Namita,

Eindelijk hebben we jullie avonturen kunnen lezen en de schitterende foto's kunnen bekijken. Wij zijn donderdag teruggekomen uit Gambia en leven nu een beetje in the twilight zone want de werelden liggen te ver uit elkaar. We hebben dan wel in het meest exclusieve hotel van Gambia gelogeerd, maar wij hebben ons ook heel veel onder de locals begeven. Als je nog eens een andere specatulaire reis wilt maken, dan kan ik je Gambia van harte aanbevelen. Super land, mooie mensen, lekker eten en geen crime.

We kijken uit naar jullie volgende verhalen. Heel veel plezier van Ruud en Steef

Koen

Hallo Namita en Theo,

Zijn jullie al in Melbourne? Dat is ook zo'n leuke stad!

De kaart uit Sydney is vorige week aangekomen. Iedereen heeft hem gezien en nu kijk er om de 5 minuten naar (hij zit aan mijn beeldscherm geplakt!).

Heerlijk even wegdromen dus! Ik kijk uit naar jullie volgende verhaal en foto's!

Groeten vanaf de BNG van Koen.

Maurice

Heeeeeeeee reizigers,

Wat onwijs leuk weer om alles te lezen. Wat tof dat jullie ook in Wilson zijn geweest en Phillip Island. Hopelijk viel het ondanks de regen niet tegen, want dat zou ik wel rot vinden. Geniet nog lekker door, want dan genieten wij nog van julie verhalen.