Theo-Namita.reismee.nl

Royal Botanic Gardens Melborune & Great Ocean Road

Vandaag moeten wij afscheid nemen van Melbourne en dat is niet zo makkelijk. We hebben hier genoten van de gastvrijheid van de familie, de bezienswaardigheden in de stad en van de pracht en praal van de natuur. Het is echt een top stad. Wij zullen hier wel kunnen wonen...

Pat, het is erg leuk om bij de familie te logeren en zij dringen bij ons op aan om nog een dag te blijven (ook zij vinden het heel gezellig) maar dan komen wij in het gedrang met ons reisprogramma! Na veel vijven en zessen vertrekken wij richting de kust. Maar eerst nog een bezoek brengen aan de Botanische tuinen. Deze tuinen liggen aan de rand van het centrum en zijn makkelijk bereikbaar. De statue of Queen Victoria pronkt aan de voorzijde van de tuinen en daarbinnen vind je het ‘Government House'. Er is een Herbarium, Observatorium. Lake en nog meer te zien. Eigenlijk is het heel mooi aangelegd maar als wij deze vergelijken met de botanische tuinen van Singapore dan wint Singapore met vlag en wimpel. Om de tuinen is een parcour uitgelegd voor joggers en deze maken hier gretig gebruik van. Je moet nog uitkijken ook, anders wordt je omver gelopen.

Dan is het tijd om Melbourne te verlaten. Ik wil eigenlijk Theo vragen of hij wil terugrijden omdat ik Melbourne niet wil verlaten maar doe dat toch maar niet. Wij zoeken de snelweg op en gaan richting de kust. Het plan is om via de Great Ocean Road, Adelaide te bereiken (aankomst op zaterdag). Wij willen naar de Otways National Park , stoppen bij het vissersdorp Port Fairy, kaas proeven bij Warrnambol en wijn proeven bij Barossa Valley. Maar op de lijst staat ook de twaalf Apostles en Grampians. Jullie kunnen het misschien niet geloven maar tussendoor nemen wij ook tijd om met elkaar te genieten. Tja, op naar het volgende deel van de reis.

BT

Are you toying with the thought of emigrating? Now that's a tough call.

Sumi

Klinkt allemaal prma met veel variatie - lekker eten, familie, veel zien natuur en steden. en nog vrijwilligerswerk ook (voor een goed gevoel).
de 12 apostles en geampians???